Vintercanvas

Hejsan!
Jag har skapat en canvastavla med vintertema för Instila. Först började jag med att grunda canvastavlan med gesso och limmade sedan fast bitar av mönstrat papper för att skapa struktur på tavlan. Därefter målade jag ett lager till med gesso.

Därefter tog jag fram strukturpasta som jag hade hemma. Jag kan däremot rekommendera den från Nellie Snellen som finns hos Instila även om jag själv inte hade den hemma just nu. Jag har använt strukturpastan tillsammans med två stenciler. Tänk på att låta strukturpastan torka mellan användningen av de två stencilerna. När strukturpastan torkat ordentligt målade jag på ytterligare ett lager med gesso.

Himlen har jag målat med distress oxide och vattenpensel. Jag la upp färg på teflonunderlägget och blandade färgerna med lite vatten innan jag målade himlen.

På tavlans nedre del målade jag med silverfärg. Min tanke är att det ska vara vintersilvriga berg.

Därefter tog jag fram Nellie Snellens snöfärg och la på snö här och där.

Jag stämplade upp Winterlandscape och färgla granarna, rådjuren och himlen med distress ink. Sedan stansade jag ut motivet med en oval dies. Limmade fast motivet på tavlan. Jag tyckte att det saknades något så jag stansade ut granar i grön carstock som jag la snöfärg på. Limmade fast granarna på båda sidorna om motivet. Sist men inte minst stansade jag ut två rådjur i brun cardstock och limmade fast de vid granarna på den högra sidan. Som en sista touch la jag på mer snöfärg på berget.

För mer information om material jag har använt så kika in till Instilas blogg


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning