Morsdag

Hejsan!
Idag är det morsdag och då passar det med ett kort till mor, visst håller ni med? Bloggar gör jag för Nettans Scrapbooking 4 you. Jag hoppas att ni som har möjlighet att spendera dagen med er mamma, gör det. Själv har jag min mamma 65 mil bort, så hon kommer att få ett telefonsamtal under dagen.

Det här kortet är skapat med vit cardstock som kortstomme och med mönstrade papper från Pion Designs serie My Precious Daughter. Jag har även använt en dolie, blommor och en metallfjäril. Tagen klippte jag till själv efter att stämplat texten. Bandet hittade jag i min låda med små spillbitar. Under prästkragen till vänster sticker det fram två små biljetter som jag har klippt ut från ett av de mönstrade papperen. 

Morsdag

På kortets insida, till vänster, finns en ficka där det går att stoppa ner ett presentkort eller trisslott etc. Till höger finns en ruta för hälsningen till mor. 

Morsdag insida

På kortets baksida har jag tagit vara på de spillbitar som tillkommit under den skapande processen. 

Morsdag baksida

Ha en bra söndag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning