Grattis till studenten

Hejsan!
Idag bloggar jag för Nettans Scrapbooking 4 you. Snart är det studenttider och jag känner att det är dags att börja ge er lite inspiration inför era studentkort. Igår gjorde jag det här kortet till en blivande student. Jag har använt vit och blå cardstock, samt mönstrat papper från Maja Design, Förlåta. Flaggans pinne är ett hoprullat kopieringspapper. Jag har använt dies från bland annat impression obsession och Nellie Snellen. Det utstansade hjärtat kommer från Magnolia, my love heart och bladen är en joy crafts dies, branch. Blommorna är en blandad kompott från mina egna gömmor. Ljusgula blingpärlor i hörnen. Stämpelmotivet kommer från Bildmålarna och jag har färglagt det med promarkers. 

Grattis till studenten

På kortets insida finns det på den vänstra sidan en ficka för pengar, en lott eller ett presentkort. På den högra sidan finns det plats att skriva sin hälsning.

Grattis till studenten insida

På kortets baksida har jag maskat in motivet i min personliga stämpel.

Grattis till studenten baksida

Ha en trevlig söndag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning