Bildmålarna+Magnolia=Sant!

Hejsan!
Idag bloggar jag ett kort hos Nettans Scrapbooking 4 you :) Två dagar i månaden träffar jag en studiecirkeln och vid ett tillfälle hade vi tema maskning. Deltagarna ville lära sig hur stämpelmotiv kan maskas ihop. Jag plockade med mig en rad olika motiv och höll i studiecirkeln vid det tillfället. Till det här kortet har jag maskat ihop fyra motiv, tre från Bildmålarna och en från Magnolia. Fördelen med att maska ihop motiv är att du kan skapa nya motiv i det oändliga. Det här motivet har jag färglagt med promarkers och färglagt marken och himlen med distressdynorna.

Jag har använt vit cardstock till kortstomme och mönstrade papper från Maja Designs serie Coffee in the Arbour. Fjärilarna har jag klippt ut från ett av de mönstrade papperen. Under motivet sticker en doilie fram. Blommorna har jag plockat i min egen lilla blomsterträdgård. 

Mimo på bänk

Kortets insida har jag också klätt med mönstrade papper från samma serie. På den vänstra sidan har jag gjort en fick där pengar eller en lott kan stickas ner. På den högra sidan en embossad vit ruta för hälsningen. 

Mimo på bänk insida

På kortets baksida återkommer framsidans inslag. 

Mimo på bänk baksida

Det var allt för mig idag.
Nu längtar jag till lördag då jag får krama goaste Nettan :) på Fristadsträffen i Spånga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning