Julset i rött

Hejsan!
Idag är det min bloggdag hos Nettans. Under den senaste tiden har jag gjort en rad olika julalster och idag tänkte jag visa er en enkel gå-bort-present. Under juletid kanske man blir bortbjuden på en och annan julfika eller julmiddag och då kan det vara roligt att ta med något litet. Jag har altrat en tändsticksask och några värmeljus. Jag har använt vit cardstock och mönstrat papper från Reprints Basic Bright. En underbar pappersserie med härliga starka färger. Motivet kommer från Bildmålarna och är en av deras ministämplar. Runt värmeljusen har jag använt washi tape, som är enkel och smidig att använda. Det finns massor av olika färger och motiv på washi tapen i butiken.

Rött julset 1

Det röda julsetet har jag lagt i en cellofanpåse och gjort ett matchande omslag. Det röda papperet med vita prickor kommer även det från samma paper pad. 

Rött julset 2

På nästa bild ser ni även baksidan av asken och omslaget.

Rött julset 3

Ha en underdag dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning