Jul i stugan

Hejsan!
Idag är det min bloggdag hos Nettans :) Jag vet att många har börjat med julkortstillverkningen och det har jag med. Idag visar jag ett kort med en av Bildmålarnas julstämplar från förra årets julkollektion. Jag har använt kraft cardstock till kortstomme och diverse utstansade detaljer. De mönstrade papperen kommer från Maja Designs serie Vintage Winter. Just denna serie finns inte inne, men Nettan har Vintage Frost Basic hemma som är också är fin. Jag har dekorerat kortet med julstjärnor och delar av en sönderplockat ljusmanchett. Under julstjärnorna har jag använt utstansade grenar. Jag har använt en riktig julfavorit, nämligen Nellie Snellens branch punch. 

Sittande Mimosa

Ha en underbar höstdag och pyssla i massor. Kanske det blir julkort även hos er :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning