Saran Wrap

Saran Wrap är en rolig teknik att använda sig av för att skapa mönster på sin yta. Tekniken är enkel, måla helt enkelt ytan med färg och lägg på en skrynklad platsfolie. När färgen har torkat drar man bort plastfolien och ett mönster har då bildats på ytan. Vill du läsa mer om tekniken Saran Wrap, förslår jag att du besöker Skrotboken och läser mer i detta inlägg! Ta även en titt i detta inlägg för fler inspirationsalster...

Jag har använt mig av denna teknik i min Art Jornaling bok. Jag började med att blanda röd och gul akrylfärg rikligt med vatten och målade sedan en sida i boken. Färgen nästan rann från sidan i boken. Därefter la jag på plastfolie och lät detta torka. Jag har tyvärr lite dåligt tålamod...och planering är inte min starka sida när jag skapar! Rolig teknik, men som kräver tidsplanering.
Eftersom jag gillar att kladda med färg, så slutade inte min färgresa i och med att färgen under plastfolien torkat. Jag plockade fram två olika masker och gesso. Kladdade på med gesso och stämplade med två olika stämpelmotiv. Blommorna och fjärilarna fick i det här faller representera livet...och kontentan på det hela är att Life is colorful!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning