Sommartävling hos Scrap-Perra, del 1

Jag har köpt ett tävlingskit till Scrap-Perras sommartävling. Det finns fler olika kit att välja mellan, men jag fastnade för det färgglada kitet. När jag fick hem kitet i brevlådan var det allt annat än jag förväntat mig...definitivt inte den typen av papper jag själv skulle ha valt ut, så jag får nog lite att bita i under sommaren...

Den första deltävlingen jag deltar i är Inspiration från dikt, en dikt skriven av Gustaf Fröding.
Dikten lyder så här:

Skin nu, mitt ljus, vitt, vitt,
skin genom klart, klart blått,
gör in i gömslen en titt,
glittra i droppar av vått,
skyar, nu skingrens och simmen
hädan från zenit och glimmen
solgult långt in, in, in,
regnby försvinn, svinn, svinn.

När jag läste denna dikt tänkte jag direkt på solsken...vilket fick mig att tänka på ett enda foto...nämligen ett foto på min syster och hennes son...en solig dag utanför en kyrka innan ett bröllop...

Diktraden: Skin nu mitt ljus, vitt, vitt, gav mig inspirationen att använda gult och vitt på layouten.

Kommentarer

  1. Så kul att du har köpt kitet, ska bli roligt att se allt spännande du vill hitta på med det.
    Fin layout också, förresten. Ses väl på torsdag ?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning