Försommarmara i Umeå 22-23 maj

Min syster Sara och hennes dotter Amanda anmälde sig till försommarmaran i Umeå. Det var deras första träff de åkte till och ville att jag skulle följa med som ett moraliskt stöd. Eftersom jag ändå befann mig i Umeå så följde jag med en stund under lördagen. Jag åkte flyg till Umeå så jag hade inga scrapsaker med mig. När vi kom till träffen fick vi ett välkomstkit. Kitet innehöll en hel del smått och gott, både för den som scrappar och för den som pärlar. Jag fick ett foto och det mönstrade papperet från syrrans välkomstkit, så även jag kunde scrappa en layout.Detaljbilder:













Amanda började titta igenom välkomstkitet och därefter ville hon börja scrappa. Jag läste barntävlingens regler för henne. I barntävlingen fanns det två kategorier; layout/kort samt pärlor. Barnen fick delta i båda deltävlingarna. Reglerna för barntävlingen var följande; gör ett kort, layout och/eller smycke som innehåller två berlocker, minst fyra pärlor/halvpärlor samt något turkost.

Amanda ville börja med att scrappa en layout och valde ut två foton samt ett mönstrat papper. Därefter valde hon ut två berlocker och ett antal halvpärlor (fler än fyra), samt övriga dekorationer som hon ville ha med på sin layout.
Amanda vann första pris med sin layout "Sjösjuk blir jag inte!".
Amanda ville även göra ett armband till barntävlingen och med sitt armband vann hon delat tredje pris.
Sara mitt i sin skapande process...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning